27 Şubat 2015 Cuma

Hz. Mevlana'dan Güzel Sözler

Bizi bilen bilir, bilmeyen de kendi gibi bilir.

Karıncaların sesini duyan Rabbim, Elbette gönullerin feryadını da duyar…

İnsanın ham maddesi topraktır, ama fazla sulandı mı çamurlaşır!..

Herkesin bir derdi var; her derdin bir acısı. Acılarım katlanılmaz değil ama, bir de tuz basanı var.

Güzel günler sana gelmez, sen onlara yürüyeceksin.

Candan ümidi kesebiliriz belki ama can dostlarıyla irtibatı kesmek güçtür.

İki alemde de Allah’ın baktığı yer gönüldür. Padişah daima gönle bakar.

Uğruna fedakârlık yapmadığın sevgiyi, yüreğinde taşıyıp da kendine yük etme.

Bu dünyada neyi çok istersen, o senin imtihanındır.

Beni bir ben bilirim, bir de Yaradan. Bana bir ben lazımım, bir de anlayan.

Din kardeşinden bir cefâ gördünse, onun bin vefâsı olduğunu hatırla!.. Çünkü iyilik, günâha karşı şefaatçi gibidir.

Aşk; sandığın kadar değil, yandığın kadardır.

Üzülme! Çünkü Yaradan umudu en çaresiz anlarda yollar. Unutma, yağmurun en şiddetlisi en kara bulutlardan çıkar.

Hiçbir şey göründüğü gibi değildir. Bugün hayat veren su, yarın sizi boğabilir.

Şeytanla her savaşa korkusuzca varım. İnsan şeytanlaşırsa, işte ondan korkarım…

Gözyaşının bile görevi varmış; ardından gelecek gülümseme için temizlik yaparmış.

Allah’ın verdiğide, vermediğide imtihandır.

İnsana aradığı şeye bakarak değer biçilir.

Sanmasınlar yıkıldık, sanmasınlar çöktük; bir başka bahar için, sadece yaprak döktük..

Eğri olsam yay gibi duvara asarlar beni. Doğru olsam ok gibi yabana atarlar beni.

Sevdik sustuk.. Yandık sustuk.. Üzüldük sustuk.. Yalnız kaldık yine sustuk.. Tek bir şey konuşturdu bizi.. O’na (c.c.) sığındık.

Öğüt verecek insana değil; örnek olacak insana ihtiyaç var. Fetva veren çok olur ama takva ile yaşayan az bulunur.

Sus gönlüm! Bütün bu susmalarına karşılık her şeyin hayırlısının olacağına inanarak sus!..

Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa; Rabb’ine dönüp: ‘Benim büyük bir derdim var’ deme. Derdine dönüp: ‘Benim çok büyük bir Rabbim var’ de.

İnsanları tanımak, denizleri bardak bardak boşaltmaktan daha zordur.

Hiçbir yere sığmadı aşkın, gönlüme sığdı yalnız. Şimdi gönlüme de sığmıyor, gözlerimden sızıyor..

Kibir, hırs, şehvet kokusu, söz söylerken soğan gibi kokar.

Küsmek ve darılmak için bahaneler aramak yerine, sevmek ve sevilmek için çareler arayın.

Ahmaklara verilecek cevap, sükûttan ibarettir.

Aşk, altın değildir, saklanmaz. Aşıkın bütün sırları meydandadır.

Ey insan! Öleceğin günü bilmiyorsun; hiç olmazsa ölümlü olduğunu bil!

Bir insan bilmiyorsa ne istediğini, hem seni ziyan eder, hem kendini.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder